28 شهريور 1403 - 11:40

امکان اختلال تجارت در اروپا به دلیل تدابیر سختگیرانه مرزی آلمان

امکان اختلال تجارت در اروپا به دلیل تدابیر سختگیرانه مرزی آلمان
وزارت کشور آلمان اعلام کرد که کنترل‌های موقت را در مرز‌های غربی و شمالی خود از مجدداً اعمال کرد.
کد خبر : ۱۶۶۷۳۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، این محدودیت‌ها بخشی از مجموعه اقداماتی است که آلمان برای تشدید موضع خود در قبال مهاجرت غیرقانونی در پی افزایش تعداد مهاجران، به ویژه کسانی که از جنگ و فقر در خاورمیانه فرار می‌کنند، و نیز افزایش حمایت از اپوزیسیون راست افراطی و محافظه‌کاران اتخاذ کرده است..

بازرسی‌ها اکنون در مرز‌های زمینی آلمان با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، هلند و دانمارک برای اولین مرحله شش ماهه اعمال خواهد شد، که یک شکست دیگر برای آزادی حرکت در اتحادیه اروپا است.

این موانع در حال حاضر در گذرگاه‌های لهستان، جمهوری چک، اتریش و سوئیس وجود دارد.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد که پلیس فدرال این کنترل‌ها را به شیوه‌ای منعطف اجرا خواهد کرد و رویه‌های خود را بر اساس وضعیت امنیتی کنونی با تمرکز بر کاهش آنچه ممکن است برای مسافران مزاحمت ایجاد کرده یا تجارت را مختل کند، اجرا خواهد کرد.

این وزارتخانه به مسافران توصیه کرد کارت شناسایی معتبر همراه داشته باشند و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا مدارک ورود خود از جمله ویزا را آماده کنند تا برای معاینه آماده باشند.

این تغییرات در شرایطی رخ می‌دهد که در هشت ماهه اول سال جاری میلادی درخواست‌های پناهندگی در آلمان ۲۱.۷ درصد کاهش یافته است.

نانسی ویزر، وزیر کشور گفت که این تعداد کاهش یافته است، تا حدی به دلیل کنترل‌های اعمال شده در سال گذشته که مانع از ورود بیش از ۳۰,۰۰۰ نفر بدون مجوز شد.

وی در بیانیه‌ای افزود: «به همین دلیل، طبق دستوری که امروز صادر کردم، دامنه کنترل موقت مرزی خود را به گونه‌ای گسترش خواهیم داد که تمامی مرز‌های زمینی آلمان را شامل شود.»

این اقدامات باعث انتقاد همسایگان آلمان شد.

دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان، خواستار رایزنی‌های فوری با سایر کشور‌های آسیب دیده شد که نگرانند مجبور شوند پناهجویان بیشتری را جذب کنند و تجارت آن‌ها آسیب ببیند.

کارل نهمر، صدراعظم اتریش نیز هشدار داد که اگر آلمان اقداماتی را برای بازگرداندن مهاجران بیشتری از مرز مشترک خود انجام دهد، اتریش با فرستادن افراد بیشتری به شرق به سمت بالکان اقدام متقابل خواهد کرد.

وزارت کشور آلمان اشاره کرد که احتمالاً دوره اجرای این کنترل‌ها تمدید بیشتری خواهد داشت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر